Last van stress?

Hartcoherentie helpt je hier beter mee omgaan.

Als we hartcoherent zijn, is er in ons lichaam een ideaal evenwicht tussen onze gaspedaal en onze rempedaal. Ons autonoom zenuwstelsel is mooi in balans en in deze toestand is er ruimte voor herstel na een periode van stress.

Hartcoherentie bereik je via een eenvoudige manier van ademhalen die jou fysiek, mentaal en emotioneel evenwicht brengt. Je ontspant, krijgt rust in je hoofd, verhoogt je stressbestendigheid en je veerkracht. Het resultaat kan je onmiddellijk zien via biofeedbackapparatuur.

Om in een toestand van hartcoherentie te komen, volg je een ritmische ademhaling van 6 ademhalingen per minuut.

     Hartcoherentie kan ingezet worden bij oa

  • stress
  • burn-out
  • hyperventilatie
  • angsten
  • slecht slapen
  • concentratieproblemen
  • chronische pijn

HARTCOHERENTIE


Een wetenschappelijk onderbouwde methode om zelfstandig stress te leren beheersen.

https://www.youtube.com/watch?fbclid=IwAR3V-B-K2QRNJxczxtn21iOmLd3D_n9qhYvWJ78LAMJLCK3Eti4U8pBfVEE&v=F89GLQOQKeg&feature=youtu.be

voordelen van hartcoherent zijn

  • groter bewustzijn van stresssignalen in ons lichaam
  • meer veerkracht in stressvolle situaties
  • gericht kunnen ontspannen voor een stressvolle situatie (bv een examen)
  • meer controle over je angsten en paniekaanvallen
  • minder piekeren
  • meer focus en concentratie
  • verbetering van het geheugen
  • innerlijke rust
  • een positieve mindset
  • betere slaapkwaliteit
  • meer energie
  • meer weerstand tegen ziekten
  • een verbeterd hormonaal evenwicht

Door de eenvoud van de techniek, kan je bij regelmatig oefenen al snel zelf ervaren wat hartcoherentie voor jou betekent!

Werkwijze

In een traject van 4 sessies verspreid over 8 weken neem ik je mee in de wereld van harcoherentie. De eerste sessie kan zowel in groep als individueel gevolgd worden. De volgende sessies zijn steeds individueel. Op vraag kan je deze ook per twee volgen.


Tijdens het traject krijg je uitleg over hoe stress werkt in je lichaam, de werking van je hart en je brein, hormonen en emoties, de ademhaling. Je oefent op buikademhaling en we zoeken jouw unieke ademritme waarin je hartcoherent bent. Dit doen we via het gebruik van biofeedbackapparatuur en een adembegeleider (app).

Bij dagelijkse oefening thuis (3 x 6 minuten of 2 x 10 minuten), ervaar je al snel de voordelen van deze manier van ademen!

 

Hartcoherentietraining wordt ook aangeboden als onderdeel van coaching en therapie.